Thursday 26 January 2012

perhimpunan di malam itu,,,,

petang tuh.....aku solat lambat sebab tertidur......setiap langkahku ke surau bersama angkatan tidur2ku terasa sangat berat disebabkan oleh tidur petang........

selesainya menghadap ilahi aku terus keluar dan terserempak dengan dua orang perempuan.......'weyh Malik pakcik tuh suruh kau carik orang untuk tolong dia siang ikan......bapak Gamat baru hantar ikan tadi'.....

aku baru teringat bahawa aku ada malam kesyukuran untuk meraikan kejayaan form aku......jadi aku kumpulkanlah seberapa ramai yang boleh untuk melakukan kerja 10 orang tuh.......

petang tuh kami sungguh mengeluarkan isi2 perut ikan tersebut sampai kami diselubungi bau hanyir.....satu suara menyelubung masuk ke telinga ku...... 'Malik!! awat kita lak nak kene wat sume menda jadah nih.....apa hang ingat aku ponen ke nak keje pompuan nih'

aku menjawab 'kalau aku nampok hang telan ikan nih malam nanti.....aku tekan mata hang' dia terpaku dan terus menyambung kerjanya......

kerja kami habis dalam lingkungan 6.45.....kami terus bersantap.....dengan menggunakan sudu buat pertama kalinya sebab bau hanyir ikan tak lepas dari tangan kami.........

on the way nak balik ke asrama......Aplipuddin berjumpa dengan kami dan die berbicara' weyh malam nih Raja Asrama nak jumpa kome........get prepare arrr.....'

aku meminta untuk dijelaskan lagi tentang apa yang telah berlaku,,,,,'cis aku dah menjangka!!!!hati aku tak tenang part 3 time aku siang ikan tadi.......'

maka ada perhimpunan agung di dataran asrama malam nih......aku menghitung setiap masa......

malam itu.....

mi rasa kapur......

kerja sekolah makin banyak......

bernapas rupe lembu.....

kencing tak lawas....

bulu tak remang.....

tetapi saat aku sedang menelaah..............Raja turun padang untuk memerhati rakyat....dan dia sempat menghina aku.......aku tidak dapat menerima kenyataannya......lalu aku menumbuk softboard bilik darjah...Abe anak lelaki Sabun cuba menenangkan aku......

dan saat itu

kucing tersedak bulunya....

papa Z membuat baby face!!...

anak polis masih tiada perasaan....

8mph makin slow......

aku masih menghitung masa yang ada sebelum perhimpunan tersebut

                                                     ****************************

setengah jam lagi sebelum perhimpunan agung.....aku menikmati ovaltings untuk meredakan gabra ku.....

dan Krencang jumpa aku......'Malik aku sorry terhadap apa yang berlaku petang tadi....aku bukannya sengaje.....'

'tak apa Krencang aku tahu......lu wat lek je.......'

dan saatnya telah pun tiba

gagak hinggap di ampaian

dajal turun ke bumi..

unta tamat perjalanan.....

anjing menyalak....

merapi memuntahkan lavanya....

tembok derita runtuh.....

pelakon berhenti shooting

ikan terus menimbul

penyu pupus....

askar lari dari medan....

tua jadi muda....

dan 619 menanggalkan topengnya....


anggkatan2 makhluk tuhan paling pantas berhimpun ditengah asrama telah meriuhkan suasana pada malam itu........kami berdiri......berduduk...berbaring......namun tiada kemunculan sang Raja Asrama........si Aplip Si Kambing dihantar sebagai utusan untuk meninjau....

hasil tinjauannya mengatakan Raja ada pertemuan bersama pembesar2nya....

'huh' aku mengeluh....

'Malik ape cer nih......kata ada.....dia sembang apa nih.....bape lama lagi mau tunggu....All Black merungut aku mendiamkan diri

Baiklah sahabat2 kita tunggu lagi suku jam......

dalam masa itu....

semua benda tak kena....setiap manusia kami maki dan kutuk.....

woi hitam kau usha ape...!!!!!!

wai anjing kau bajet misteri jew!!!!

woi kambing jangan main besi lah gampang..!!!!

please jangan baling sebab kau rambang!!!

kesemua maki tersebut ditujukan kepada siapa sahaja yang lalu di setiap pandangan kami......

pembesar sudah keluar dari bilik nya

namun masih tiada kemunculan Sang Raja Asrama........

'Malik bukan aku nak kurang hajar....tapi dah separuh jam kita tunggu nih.......kita balik yop'

aku berbelah bagi.....akhirnya aku decide untuk pulang ke sarang......dengan penuh carutan dan kemakian.......rambang sempat melepaskan beberapa tembakan rambang ke udara...

malam itu burung tak mampu terbang

bisa ular telah gugur....

buah khuldi telah masak

malam itu terlalu menyakitkan hati......setiap anggota pasti akan bersedia dengan perhimpunan yang akan datang........



                                                                                                                        BERSAMBUNG........

No comments:

Post a Comment