Tuesday 13 December 2011

Muqaddimah seorang lelaki meminta aweknya belanja makan

mengikut pemerhatian dan kajian aku......serta temu ramah...bercinta sewaktu masih belajar mempenyai banyak kesulitan...expecially percintaan antara budak-budak universiti...kalau sama jurusan takpe......biasanya student akan hadapi masalah macam tak ada masa, masalah transport kerje banyak, next week ada exam....dan paling biasa tapi disembunyikan ialah tak ada duit....


aku just nak kongsi mukaddimah seorang lelaki yang nak pancing makwe dia suruh belanja.....i got this from friends and megazines.....haha

# 'erm awak...... bukan awak cakap nak belanja saya ke tadi.....ala awak...sayakan dah belanja awak semalam...'(padehal   perempuan tuh tak cakap pun tadi......sedap hati bapak kau kata semalam kau belanja padehal kau wat taik mate kat umah..)


# 'erm sayang...u duduk kejap ye....i nak pergi check kat kreta jap.....nak carik wallet .....i rase tertinggal kat rumah sewa i lah.......' (mamat nih memang cilake....ajak gf naik kereta tapi duit tak ada.....,macam laknat!)


# 'alamak darling! dompet I tertinggallah!'( padehal kocek blakang kembung)



#'sayang ada call suruh saya rush nih! awak tolong bayarkan ek'........(dah lah mintak tolong bayarkan pastuh blah macam pelesit.....)


#' weyh aku lupa nk ksi taw kau.....aku duit tak ada....kad ATM aku rosak lak time aku nak kluar duit...pkai duit kau dulu ek'.........' (erm...)



#'takpelah saya tak makan.......'(dia nih nak mntak makwe kesian)


#'jom makan tapi awak belanja ek' .......(babi!)


#'erm kita makan luar besok arr....duit biasiswa saya tak masuk ag arr....ke awak nk blanja.....' (slama nih hidup die dengan duit biasiswa mak bapak taik idong masin....)


# 'awak tak pernah belanja saya...ape kate kali nih awak lak'( dah masuk kali ke dua puluh tujuh minah tuh blanje)


#'belanjaa saya....sebab tak ada duit' (no komen for this mamat)




No comments:

Post a Comment